"Dohonili jsme ho a identifikovali, zkoušeli ho volat, ale vůbec nereagoval," popisuje misi Daněk.
Při identifikaci se vedoucí dvojice přibližuje zezadu k narušiteli a zaujímá polohu vlevo mírně nad a před letounem narušitele v prostoru výhledu pilota (protože kapitán letounu sedí vlevo).
Zpočátku ne blíže než 300 metrů a pak se opatrně přibližuje do vzdálenosti, která je nezbytně nutná k získání potřebných informací.
Bez odezvy zůstalo i volání na mezinárodní nouzové frekvenci 121,5 a 243 MHz, kterou musí podle předpisů poslouchat každá letecká stanice. "Jestliže nemají vyloženě rozbitý přijímač, tak na té frekvenci by nás měli slyšet a můžem se kontaktovat," vysvětluje Daněk.
V tomto případě však bylo volání marné. Airbus letěl ve dvanáctikilometrové výšce rychlostí 0.92 M, ale udržoval předem stanovenou trasu. "Přiblížili jsme se před něj trochu vlevo," vzpomníná Daněk.
"Dodržoval trasu a tak jsme dostali rozkaz ho doprovodit na hranice, kde si ho přebrali kolegové," dodává k misi Daněk, který je nejmladším operačním pilotem pro dosluhující MiG-21.
Nadporučík Michal Daněk je nejmladším operačním pilotem pro dosluhující MiG-21. |