Celkem čtyři armádní stroje prošly ve Šternberku kompletní generální opravou a dostaly i nový pískový nátěr.
V Afghánistánu je čeští vojáci budou používat k ochraně základny Shank v provincii Lógar, kde bude od března pracovat rekonstrukční tým vojáků a civilistů na obnově a rozvoji celé oblasti. - více zde
"Vozidla jsme rozebrali doslova do posledního šroubku a všech 12 tisíc součástek z každého stroje prošlo důkladnou kontrolou. Některé byly opraveny, některé jsme vyměnili," řekl obchodní ředitel šternberské zbrojovky Miroslav Mařák.
Jak dodal, vozidla vyrobená v polovině osmdesátých let minulého století jsou teď pro náročné podmínky v afghánské misi dokonale připravena. Mechanici mají za sebou na každém ze čtyř vozidel zhruba 2 800 hodin práce.
Kromě generální opravy a nové barvy namontovali specialisté do vozidel i některé nové doplňky - například speciální termoizolaci, vylepšené optické systémy včetně nočního vidění pro řidiče i střelce a nové upravené blatníky.
"Pro písčitý terén jsme vyvinuli speciální pryžové blatníky, které nahradí stávající široký typ. Ten sloužil zároveň k vyššímu vztlaku při plavbě, s níž se v Afghánistánu nepočítá," řekl marketingový manažer šternberského podniku Daniel Káňa. Náklady na přípravu všech vozidel se podle něj pohybují v řádech milionů korun.
První dvě bojová vozidla s označením BVP-2 opustila brány opraven dnes. Další dvě pak koncem týdne. O víkendu je totiž přepraví americký armádní speciál z letiště v Brně za českými vojáky do Afghánistánu.
Armáda tak poprvé nasadí v afghánské misi těžkou techniku. Kromě bojových pásových vozidel budou čeští vojáci poprvé v misi používat i legendární vozidla Humvee, zapůjčená od Američanů. - více zde
|
|