„Letiště zůstane nadále v majetku Ministerstva obrany ČR a bude sloužit potřebám Armády ČR,“ uvedl náměstek ministryně obrany Daniel Blažkovec po jednání se zástupci Plzeňského kraje.
Armáda letiště považuje za strategickou lokalitu a záložní areál. Podle zásad územního rozvoje Plzeňského kraje má ovšem letiště v současné době charakter takzvané průmyslové zóny s letištěm. Obrana ani armáda ovšem průmyslovou výrobu v oblasti nechtějí.
Ministerstvo obrany souhlasilo se vzdáním se letiště Líně pouze pro projekt gigafactory koncernu Volkswagen. Ukončení jednání vlády s touto společností teď podle obrany jednoznačně znamená, že letiště zůstane v majetku ministerstva.
Armáda si tak má ponechat celý areál a využívat jej jako doposud, tedy jako záložní vojenské letiště. V areálu bude nadále pokračovat provoz letecké záchranné služby (LZS) vojenskými vrtulníky pro celý region. V areálu se pak počítá i s výstavbou základny pro jednotku Aktivní zálohy.
Hlaváč zároveň rezolutně odmítl spekulace a dezinformace, že by v Líních měly být umístěny letouny F-35 nebo nové americké vrtulníky,
Letiště ale v současné době využívají také aerokluby nebo letecké školy. Zástupce náčelníka generálního štábu Miroslav Hlaváč potvrdil, že armáda je připravena s jejich zástupci probrat jejich další možné působení.
Letiště má od roku 2000 pronajaté na 50 let od ministerstva obrany firma PlaneStation. Ministerstvo v roce 2013 smlouvu jednostranně zrušilo, ale tento krok je doposud předmětem soudních sporů. Firma v roce 2010 přestala hradit nájem údajně kvůli tomu, že nemůže letiště plně využívat, protože přistávací plocha podle ní není pro větší letadla.
„Armáda teď bude hledat způsob, jak tam zajistit i civilní provoz, i když ten bude asi nějakým způsobem omezen,“ nastínil hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták. Kraj podle jeho slov o zachování civilního provozu usiluje.