Výhodou oproti konkurenci má být vyšší odolnost proti střelám a minám a hlavně cena. Zhruba devatenáctitunové vozidlo by podle výrobce mělo najít uplatnění v oblastech jako Afghánistán nebo Irák.
Vozidlo zatím existuje ve třech exemplářích. Firma zatím hledá kupce. "Chceme se orientovat na spřátelené trhy s Českou republikou. Musíme dodržovat licenční podmínky. Chceme vůz nabízet jednotkám NATO. Rádi bychom toto vozidlo dostali do misí OSN," uvedl generální ředitel SVOS Jaroslav Černý.
Firma che vůz nabízet v několika úpravách, od velitelského vozu, přes spojovací, logistické až po speciální zdravotnickou úpravu. Vozidlo s pohonem všech čtyř kol je zkonstruováno na podvozku Tatra a uveze 12 vojáků nebo čtyři tuny nákladu. Na silnici dokáže vůz jet rychlostí až 110 kilometrů v hodině. Dojezd udává výrobce až tisíc kilometrů.
Robustní podvozek přitom podle testů odolá výbuchu nálože o síle deseti kilogramů TNT, což lze přirovnat k explozi dvou min. Díky přídavnému pancéřování nástavba odolá protitankovým střelám.
"Vystavujeme finální verzi vozidla, která vzhledově nedozná už žádných změn, rozdíly budou pouze ve vybavení a doplňkovém příslušenství na míru zákazníka. Prototyp již absolvoval podnikové zkoušky, ale čekají ho ještě kontrolní testy a vojskové zkoušky," řekl konstruktér Tomáš Francouz. Podle něj má vůz vyšší balistickou balistickou ochranu něž nově dodáváané pbrněné tranpsortéry Pandur. Obrněnec Vega předčí také v průjezdnosti terénem.