Třicetičlenná jednotka 2. úkolového uskupení AČR Heli Unit v Polsku se pod velením Miloše Morkuse se dvěma stroji Mi-171Š nejprve přesunula ze základny Powidz na letiště ve Wroclawi, kde se shromažďovala i další technika potřebná pro pomoc nejvíce postiženým lokalitám.
Polské velitelství teritoriální obrany české letce záhy nasadilo do záchranných operací. Do likvidace následků po povodni byli nasazeni piloti, palubní technici, záchranář, palubní střelci, starší důstojník operační skupiny, technický personál vrtulníků i řidiči.
Vrtulníky nejprve prováděly průzkum nejvíce postižených oblastí a predikci dalšího vývoje situace, uvedla armáda na svých stránkách. Neméně důležitým úkolem bylo také zásobování odříznutých oblastí vodou, jídlem a nezbytnými hygienickými pomůckami.
Ve všech případech byli na palubách vrtulníků polští specialisté a záchranáři, kteří poskytovali základní pomoc a zjišťovali aktuální stavy. Začlenění polských leteckých záchranářů se ukázalo jako nezbytné při plnění všech letů, především z důvodu jazykové bariéry v místech zásahu nebo při komunikaci s místním obyvatelstvem a znalostí lokálního prostředí.
V dalších dnech pak čeští letci pomáhali s odvracením přímého nebezpečí ve nejvíce postižených oblastech. Pracovali na zpevňování prosakujících hrází okolo rozvodněné řeky Odry, kam vrtulníky v podvěsu přenášely pokaždé až tři tuny vážící vaky s pískem. Ty pak na místě vytvořily kompaktní nepropustné hráze.
Lety probíhaly ve dne i v noci a na ploše byly vždy dva až tři vrtulníky. Technický personál plnil roli vazačů nákladu a koordinátorů činnosti na ploše. Po týdenním nasazení, během kterou letci podnikli na 50 startů s strávili dohromady ve vzduchu 30 letových hodin, se jednotka vrátila na základnu Powidz.