Vozidla dodá společnost LPP, která je výhradním dodavatelem těchto strojů britské výroby pro Českou republiku. Technické zhodnocení podle potřeb speciálních sil pak provede státní podnik VTÚ.
Ve výzbroji speciálních sil vozidla nahradí letité vozy Land Rover a zároveň nahradí také nákladní automobily Tatra, které jednotka dosud musela kvůli přepravě materiálu využívat.
„Pořízení vozidel Supacat je důležitým krokem k zabezpečení mobility speciálních si a jejich připravenosti k plnění operačních úkolů v souladu s národní i alianční doktrínou a přidělenými cíli výstavby schopností,“ konstatoval náčelník generálního štábu Karel Řehka.
Supacat? Čekáme roky, do boje nic lepšího není, hájí nákup Speciální síly |
Speciální síly už dlouhodobě potřebují nahradit zastaralou techniku, která je již za svou životností a která neodpovídá jejich potřebám. Ze zpracované studie vyplynulo, že právě vozidla Supacat budou nejvhodnější. Stroje využívají speciální síly i dalších spojeneckých zemí.
Zakázka byla na základě doporučení a usnesení sněmovního výboru pro obranu rozdělena na dvě části. První je pořízení podvozků vozidel Supacat Extenda od společnosti LPP. Cena za dodání 18 podvozků bude 32,6 milionu britských liber bez DPH, tedy přes 900 milionů korun.
Státní podnik VTÚ následně provede jejich technické zhodnocení, která zahrnuje mimo jiné pořízení a integraci zbraňových, komunikačních a dalších systémů. To vyjde na dalších 810 milionů korun bez DPH. Konkrétní úpravy ale ovšem podle ministerstvo obrany nelze uvádět, protože z povahy určení speciálních sil podléhají utajení.
„Nikdo nám je nenutí. Jde o jediný produkt, který vyhovuje našim kritériím. Proto se vozidla Supacat stala volbou pro speciální síly. Na náhradě vozidel Land Rover jiným typem jsme začali pracovat už v roce 2018, takže v období předchozí vlády a pokračuje to do současné vlády,“ konstatoval šéf Speciálních sil Miroslav Hofírek.
tisknout 





