natoaktual.cz

Hledáme stážisty

Máte zájem o stáž v v Informačním
centru o NATO? Ozvěte se nám!

  • natoaktual.cz
  • Zpravodajství
  • Informační centrum o NATO
  • nato.idnes.cz

  • Dny NATO jako evropský experiment sledovalo přes 900 tisíc diváků

    1. října 2020  17:12
    Šlo o zatím nevyzkoušený experiment evropského rozměru. Zatímco většina leteckých show ve světě byla kvůli koronavirové krizi zrušena či odložena, tradiční Dny NATO v Ostravě se odehrály živě, ale bez návštěvníků. Prostřednictvím přenosů na různých platformách včetně přímého přenosu na iDNES.cz je sledovalo přes 900 tisíc diváků.  

    Dny NATO v Ostravě. Simulace tankování za letu dvou gripenů českých Vzdušných sil z německého stroje A-400M | foto: Lubomír Světnička, natoaktual.cz

    Organizátoři jedné z vůbec nejnavštěvovanějších akcí v České republice vsadili na doposud nevyzkoušený koncept. Bez návštěvníků pro diváky.

    A to přesto, že o víkendu 19. a 20. září bylo konání jubilejních dvacátých Dnů NATO v Ostravě a Dnů Vzdušných sil AČR ohroženo zhoršující se situací s šířením koronaviru.

    „Drtivá většina organizátorů podobných akcí v Evropě své akce zrušila a šla cestou vzpomínkových televizních relací off-line, které se často setkaly se sledovanosti jen v řádech tisíců diváků. My jsme byli přesvědčeni, že živý přenos má mnohonásobně větší hodnotu,“ konstatoval Zbyněk Pavlačík z Jagello 2000, které akci na mošnovském letišti každoročně organizuje.

    V přímém přenosu v televizi a na internetu včetně speciálního vysílaní na IDNES.cz vidělo akci přes 900 tisíc diváků.

    Přehled sledovanosti Dnů NATO v Ostravě a Dnů Vzdušných sil AČR o víkendu 19. a 20. září

    Právě každoroční vysoká sledovanost televizních přenosů byla podle Pavlačíka motivem, proč se pořadatelé rozhodli akci uskutečnit v reálu živě bez návštěvníků, ale zato pro diváky. „Nepopírám, že do poslední chvíle jsme byli v napětí, jak vše nakonec dopadne,“ dodal.

    Ověřené údaje sledovanosti překvapily i samotné organizátory, protože po součtu sledovanosti všech použitých komunikačních kanálů pro přímé přenosy se objevilo číslo 913 tisíc, z toho jen diváků Česká televize bylo podle peoplemetrového měření 701 tisíc.

    Na Dnech NATO se předvedl akrobat Šonka. Střílelo se i z tanku

    „Především na ČT24, kde přenosy dosáhly 8procentního podílu na televizním publiku jsou pro zpravodajský kanál v dlouhodobém kontextu nadprůměrné,“ zhodnotil Pavel Herot, ředitel mediálně-analytické společnosti Media Tenor.

    Ten očekává u všech platforem, kterými byly Dny NATO vysílány, do budoucna další růst. „Všechny jsou dostupné v reálném čase přes internet, což při zvyšující se dostupnosti dat je zajímavé i pro návštěvníky, kteří se na příští ročník snad budou už moci přijít podívat osobně,“ doplnil Herot.

    Organizátoři chtějí získané zkušenosti s on-line přenosy využít i do budoucna. „Pevně doufám, že letošní zkušenost z konání akce bez návštěvníků se už nebude nikdy opakovat. Děkuji všem, kteří se do akce zapojili, že nám uvěřili a pomohli ji dovést do úspěšného konce,“ dodal Pavlačík.

    inc natoaktual.cz

    Barista i záchranář u kanónu

    Říjen 2019

    Poprvé v historii nechala armáda záložáky pálit z kanónů ostrými

    Dny NATO v Ostravě

    Září 2019

    Dny NATO navštívilo 220 tisíc lidí, ukázaly i nové vrtulníky pro armádu.

    Továrna na instruktory

    Červenec 2019

    Britský poradní tým s pomocí Čechů vyškolil už přes 9 500 vojenských instruktorů.

    Mraky prachu, vedro a léčky

    Červen 2019

    Jak vypadá příprava českých vojáků na misi v africkém Mali.

    Partneři portálu

    NATO PDD iDnes.cz Newton Media