Simulace válečné hry, která se konala 11. února na vojenské výcvikové základně École Militaire v Paříži, shromáždila více než 500 účastníků.
Zatímco dva týmy na jevišti řešily vysoce intenzivní konflikt, diváci se aktivně zapojovali do rozhodovacího procesu. Akci organizovalo Future Combat Command (CCF), součást francouzských ozbrojených sil, ve spolupráci se dvěma mládežnickými organizacemi. Jejím cílem bylo reagovat na nové vojenské hrozby.
Organizátoři zdůraznili, že smyslem cvičení bylo reflektovat rostoucí využívání válečných her mezi vojenským personálem ve Francii i v zahraničí. Francie začala válečné hry považovat za seriózní vojenský nástroj teprve nedávno.
Šéf francouzské agentury pro obranné inovace Emmanuel Chiva dokonce vytvořil program „Red Team“ – experiment, v němž scénáristé a autoři sci-fi vymýšlejí budoucí scénáře, aby pomohli identifikovat strategická překvapení. Od května 2022 má ministerstvo ozbrojených sil také vlastního poskytovatele wargamingových služeb.
Válečné hry jsou simulace protivníka, které využívají pravidla, data a postupy k modelování vojenských konfliktů. Používané scénáře často vycházejí ze skutečných problémů nebo potenciálních hrozeb.
Popularita válečných her celosvětově roste. Každoročně se od roku 2022 Německo, Itálie a Francie spojují, aby organizovaly iniciativu pro válečné hry v rámci NATO. Rozvoj umělé inteligence navíc zpřístupnil válečné hry i stratégům a analytikům s nižší hodností.
Zdroj: France24 (Francie)