"Ten nápad vznikl už někdy v roce 2000. Vzorem byl způsob nakupování u americké armády," řekl jeden z vedoucích projektu na ministerstvu obrany Jan Šulek.
Od 17. října se budou moci firmy a potencionální dodavatelé zaregistrovat na webové stránce sepo.army.cz a nabídnout armádě své výrobky nebo služby.
Prostřednictvím elektronického tržiště chce armáda v budoucnu nakupovat například kancelářské potřeby, autodíly, potraviny, ochranné pomůcky nebo oblečení vždy v maximální hodnotě do 2 milionů korun. Artikl nad dva miliony korun totiž musí armáda nadále nakupovat klasickým plánováním.
"Budeme potřebovat třeba specifické díly na automobily, oslovíme registrované dodavatele elektronickou poštou a oni nám pošlou nabídky, ze kterých si vybereme tu nejlepší," popsal stručně fungování systému Šulek.
Elektronické tržiště ministerstva obrany se však nebude týkat informačních a komunikačních technologií, které mají být nadále k dispozici pouze prostřednictvím elektronických tržišť spravovaných ministerstvem informatiky.
Od elektronického tržiště si armáda slibuje větší průhlednost obchodů a taky finanční úspory. Nový systém bude do konce letošního roku ve zkušebním provozu. Plně funkční má být až od příštího ledna, kdy by měl začít platit nový zákon o elektronickém obchodování.